Programma 14 daagse Spirituele vakantiereis Suriname

Dag 1

Vertrek Nederland / aankomst Suriname overnachting in Paramaribo bij Zus en Zo. Deze locatie ligt tegenover de palmentuin in Suriname en er heerst een ontspannen huiselijke sfeer. De accommodatie is er goed!
Zus en Zo is ons thuishonk in Paramaribo.

Dag 2

City tour door het historische gedeelte van Paramaribo. De monumentale gebouwen die een indruk achter laten van de Nederlandse architectuur uit de koloniale periode.

Dag 3

Vertrek 3 daagse tour naar Blanche Marie watervallen / Apoera in West Suriname. Hier ontmoeten wij de inwoners van dit gebied. Afstammelingen van de Trio Indianen. En mogen wij op een ietwat primitieve manier proeven van hun eenvoudige levensstijl. Ook kunnen we genieten van de rivier met zijn stroomversnellingen.

Dag 4

In dit gebied houden wij een meditatie naar ons innerlijk kind en delen onze ervaringen met elkaar.
De volgorde van de meditatie is als volgt: ademhalingstechnieken, gedachten loslaten, energetische doorstroom, visualisatie en transformatie.

Dag 5

We keren terug naar Paramaribo en overnachten in Zus en Zo

Dag 6

Een vrije dag om bijv. de stad of de markt te bezoeken op eigen gelegenheid of met de groep. Eventueel in de avond of de nacht naar de javaanse warung wijk ‘Blauwgrond’ waar heel veel kraampjes staan met javaans eten. Het is er hygiënisch en goed verzorgd.

Dag 7

De plantagetocht met de boot ‘Sweet Merodia’ van Cynthia Mcleod. Tijdens deze tocht varen we over de Surinaamse rivier naar de voormalige plantages van de slavenhouders en krijgen heel veel uitleg over de periode voor 1 juli 1863  toen de slavernij werd afgeschaft.

Dag 8

Vertrek voor een 3 daagse tour naar de Kaieteur watervallen ( Guyana ) Het vroegere Brits Guyana
Deze voormalige Britse kolonie herbergt de hoogste one-drop waterval in de wereld: de 250 meter hoge Kaieteurval.

In de vroege ochtend vertrekken wij vanuit Paramaribo naar Nickerie.
Wij komen rond 9.30 u in Southdrain aan, waarbij wij het veer zullen nemen naar Guyana.
In Guyana aangekomen vertrekken wij verder richting Georgetown, de hoofdstad van Guyana. Rond 16.00 u / 17.00 u in de namiddag arriveren wij bij het hotel voor de 1e overnachting. Na het inchecken hebben we sightseeing tour door Georgetown en omgeving.

Dag 9

Na het ontbijt worden we opgehaald voor de transfer naar de plaatselijke luchthaven en hier vandaan vertrekken wij per vliegtuig naar de Kaieteur watervallen.
Ruim 3 uren kunnen wij in deze omgeving vertoeven en genieten van de prachtige waterval en het mooie uitzicht.

Vervolgens gaan we gezamenlijk over tot een energetische meditatie waarbij er een ketting gevormd wordt door elkaars hand vast te houden. Op deze manier kunnen wij de energieklanken van de stromende waterval in ons opnemen en onze Goddelijke Kracht omhoog halen en verbinden met het Universum.
Na deze sessie keren wij terug naar Georgetown en zullen rond 17.00 u terug zijn in het hotel voor de 2de overnachting. In de avond kunnen wij Georgetown by night meemaken.

Dag 10

Vroeg in de ochtend vertrekken wij richting Springlands alwaar wij de veerboot zullen nemen voor de oversteek naar Nickerie.Rond 18.00 u in de avond zijn wij weer terug in Paramaribo. Overnachting Zus en Zo

Dag 11

Deze dag kan men naar eigen keuze invullen en is er ook de mogelijkheid om een spiritueel consult of sessie individueel of in een groep aan te gaan. Overnachting Zus en Zo

Dag 12

Een 2 daagse tour naar de Brownsberg en Stone eiland. Vertrek om 9.00 u in de morgen vanaf Paramaribo en een stop in Paranam en het marrondorp ( dorp waar ook nazaten van de Bosland Creoolse stam, Marrons genaamd wonen ) n.l.Brownsweg.

Vervolgens rijden we de 500 m hoge Brownsberg op om het uitzicht over het stuwmeer dat aangelegd is om krachtstroom op te wekken, te bewonderen. Onze reisgids vertelt het indrukwekkende verhaal over de aanleg van dit meer.

Dan kunnen we vrijwillig een daling van 90 m naar de Leo waterval of een daling van 250 m naar de Irene waterval te voet afleggen om die te bezichtigen of om ons er even onder te douchen. Maar dan wordt het ook even actief wanneer de klim omhoog hierna volgt. Ook een spirituele ervaring!

Na deze tocht vertrekken wij naar Stone eiland dat ligt aan het stuwmeer en waar nog heerlijk in het meer gezwommen kan worden voor het helemaal donker is en hier brengen wij ook een nacht door.

Dag 13

Een prachtige zonsopgang als het weer het toelaat en een heerlijke morgen aan het meer en kabbelend water en een briesje, zwemmen kan ook nog als men daar behoefte aan heeft, maar we worden ook opgehaald met een bootje om het meer op te gaan en varen dan naar een plekje toe waar men heerlijk in het meer kan zwemmen.

Na deze ervaring keren wij terug naar Stone eiland en vertrekken naar Paramaribo en slapen in Zus en Zo.

Dag 14

Deze dag vertrekken wij weer terug naar Nederland, lekker op het gemak!